Recenzia – DEVILDRIVER – „Winter Kills“ (Napalm Records 2013)

Riadna dávka pekného groove metalu pod palcom Deza Fafaru a zároveň prvý album kapely s novým basákom Chrisom Towningom, ktorý im od roku 2012 zaskakoval na turné a tak perfektne sadol do zostavy, že vo Februári tohto roku bol prijatý ako stály člen. Prvý song Oath Of The Abyss začína nenápadným introm, po ktorom nasleduje pekná smažka na solídny headbang, nasledujúca o čosi temnejším songom Ruthless, v ktorom mi hneď úvodný riff pripomenul Marylina Mansona, ale to sa s nástupom bicích veľmi rýchlo vytratilo a zvrhlo sa to v strednotempé valiace sa koleso drviace všetko naokolo.
Takto môžem pokračovať aj s ďalšími dvoma songami, Desperate Times a Winter Kills.
Po týchto nasleduje príjemná riffovačka zasa začínajúca nenápadne a podľa názvu The Appetite uspokojí každého, kto si rád vytrepe hlavu vo vibráciach riadnych dvojkopov a chytľaých gitár. Nasleduje ďalšia ťažkotonážna songa Gutted a po nej sa dostávame k melancholickejšej drvičke Curses And Epitaphs. V takých istých šľapajách sa nesie aj nasledujúci song Carings Overkill a nasleduje rezkejší Haunting Refrain obohatený naozaj nádherným sólom, ktoré vás prinúti sa pozastaviť v čase a vychutnať si túto časť skladby na maximum. Tripping Over Thombstones je príklad typickej groove riffovacej strednotempej pesničky, ktorá neurazí, ale ani neprekvapí ničím a nakoniec album Devil Driver uzatvára nádherným Sail s impozantným introm a krásnym melodickým zvyškom songu. Rozlúčka ako sa patrí. Nahrávku obopína veľmi pekný, čistý zvuk, vokálový výkon je samozrejme perfektný, aj keď Dez v tejto kategórii ničím špeciálnym nevyniká.
Samozrejme album trápi tak ako je tomu u väčšiny takýchto kapiel syndróm live kapely, čiže naozaj by som si radšej prežil tento set naživo na koncerte, ako doma vypočul. Môže za to hlavne určitá typickosť takejto hudby a opar – veď to tu už bolo, to už som počul, kde sa skoro vždy človek viac zabaví na koncerte ako pri domácom posluchu a kapela až naživo presvedčí, že to stojí za to a človek nasaje ten zvyšok energie, ktorá býva často brzdená práve tým, že je to nahrávka a kapela neodovzdá fandovi tú energiu, ktorú by mohla. Je to príjemná hudba na posluch, ktorá si určite nájde miesto v mojom playliste.

Wonder

1. Oath of the Abyss
2. Ruthless