Recenzia – GOD IS AN ASTRONAUT – „Origins“ (Rocket Girl 2013)

Po necelých troch rokoch sme sa dočkali ďaľšieho štúdiového albumu od Írskej post-rockovej kapely „God is an Astronaut“. Najnovší počin obdržal názov „Origins“ , čo už samo o sebe evokuje určitý návrat ku ich koreňom. Pri tejto myšlienke som okamžite podvedome prišiel k albumu „ Al Is Violent, All Is Bright “, ktorý je pre mňa No.1 spomedzi všetkých albumov GIAA, takže tajne som dúfal, že práve k tomuto sa nejak dokážu opäť prepracovať. Pred vypočutím ich nového diela som mal isté pochybnosti, pretože predposledné dva albumy boli pre mňa vyslovene nudné a ak som ich mal pustené, tak iba ako podmaz pri domácich prácach apod. Očakávania boli rozporuplné, myslím že oprávnene a že sa aj zhodovali s tým , čo som od nového albumu dostal.
Album je pol-napol skvelý a nudný – vykradnutý. Pod tým vykradnutý je to myslené tak, že vykradli samých seba – nepriniesli nič nové, čo by ma zarazilo do sedačky a myšlienkovo vytrhlo z tohoto sveta. Album priniesol aj určité nové zmeny, napr. čo sa týka vokálov. Tie boli dosť využívané a rôznymi spôsobmi modulované. Kapela pri tomto albume dala dosť do popredia práve elektroniku a množstvo samplov. Čo by nebolo až tak zlé, ale na úkor toho sú ochudobnené bicie. Album nepôsobí nejak energicky hoci nezanecháva chladný pocit. Skôr taký príjemný priemer.
Avšak dosť bolo kritiky, treba aj zhodnotiť tú opačnú stranu. Ako som spomenul, názov tohoto albumu evokoval určitý návrat. A myslím, že v určitých veciach sa tak aj stalo. Pri počúvaní natrafíme na také riffy, alebo aj celé skladby ktoré nás prenášajú v čase k ich skoršej tvorbe.Napríklad skladba „ Weightless “. Tá ma odrovnala. Každý hľadá v hudbe nejaké uspokojenie, od prekonávania každodenného stresu, vychutnania si schopností hudobníkov až po nahliadnutie do našich najhlbších a najkrajších spomienok. Táto skladba mi dala to čo som chcel. Ďalšími kúskami ktoré by som vydvihol z tohoto albumu sú „ Exit Dream “ a „ The Last March “.
Album pôsobí príjemne a myslím že fanúśikovia GIAA alebo celkovo post-rocku nájdu určite to svoje čo hľadajú.

Recenzia: Vaco