Recenzia – APPEARANCE OF NOTHING – „A New Beginning“ (Power Prog, 2014)

Túto kapelu som premiérovo zaregistroval nejaké tie 3 roky dozadu, keď ma úplne nadchla ich tretia štúdiovka All Gods are Gone, kritikou veľmi pozitívne prijatá nahrávka, mixujúca progresívne prvky SYMPHONY X so svižným európskym power metalom a dokonca aj death metalom a jemným nádychom doomu, čomu napomohli aj skvelé hosťovačky Dana Swanö (ex-EDGE OF SANITY) a Devona Gravesa (PSYCHOTIC WALTZ). Takú „The Call Of Eve“ si púšťam dodnes s nadšením, nikdy by som nepovedal, že ma zaujme song s elektro rytmom v úvode.

Títo šikovní Švajčiari sa vracajú po štyroch rokoch so svojim podľa názvu Novým začiatkom, nevidím ale žiaden dôvod, prečo by na svojom prejave mali niečo meniť. Tentokrát ale oproti poslednému spomínanému albumu o dosť ubrali z plynu, nechali viac vyniknúť hutnosť riffov a hitovosť sa dostaví až neskôr, čo chalanom aj celkom kvitujem, nakoľko sa k počúvaniu tejto dosky potom ešte mnohokrát rád navrátim. Mastermind APPEARANCE OF NOTHING, Marc Petralito (klávesy) skomponoval majestátnu kolekciu siedmich piesní na ploche 57 minút, z ktorej najviac vyčnievajú najdlhšie progresívne veci „The Seer“, „Echoes“ a titulná „A New Beginning“, kde sa miešajú rôzne štýly a nechýbajú pompéznosť s tradičnou gradáciou. Klipovka „Chains Of History“ má najväčšie predpoklady na hit celku, vyznávačov brutálnejších štýlov poteší growling v „Without A Reason“ a „Forsaken“. Dvaja hlavní vokalisti, Patrick Gerber (gitara) a Omar Cuna (basgitara), vlastnia hlasivky akurátne pasujúce do hudby, vedia presne kedy zjemniť a naopak pritvrdiť.

Suma sumárum, pre fanúšikov rocku a metalu, ktorí si radi zmlsnú na lahôdke, do ktorej sú vmiešané prvky YES, JETHRO TULL a GENESIS, okorenené tvrdosťou NEVERMORE a THRESHOLD, je A New Beginning vítaným nosičom v ich zbierke, u mňa však viac zabodoval priamočiarejší predchodca – ten nekompromisne odporúčam vrelejšie.

Recenzia: Smeťo