Recenzia – GRACE DISGRACED „Enthrallment Traced“ (Rusko, More Hate Production, 43:47)

Ruskí „molodci“ na čele s „opernou“ divou expandujú naprieč svetom nielen svojou ropou, či vodkou. V posledných rokoch naberajú čoraz väčšiu odvahu a začínajú vo väčších náznakoch prezentovať aj svoju extrémne metalovú hudbu. Však by sa aj na tak veľkú krajinu patrilo. Je jasné, že taký okrajový žáner, akým je brutal death metal, to v krajinách východu nemá ľahké. Ale kde je vôľa, tam je cesta.
Skupina si u mňa získala hneď sympatie vďaka dvom faktom. Tým prvým je, že je pomerne mladá a nebojí sa ísť so svojou kožou na trh. A druhým je post vokalistky Poliny, ktorá to jednoznačne ťahá za všetky emancipované ženy v brutal death metale. Vznik skupiny  sa datuje do roku 2004 a hneď rok na to vydala svoje prvé demo „Natural Death“. Je to pre mňa značná dávka nostalgie, keď skupina vydá v dnešnej dobe demo (úsmev). Materiál na prvom plnohodnotnom kotúčiku ku mne „dokvitol“ až dva roky po jeho vydaní, ale ako sa hovorí , radšej neskôr ako nikdy. V krátkosti by som ho ohodnotil jednoducho. Z nahrávky cítiť veľké nadšenie a chuť dať zo seba všetko. Ak by som trošku nepreštudoval booklet, tak by som si ani nevšimol prítomnosť ženského vokálu. Neviem čo že to za geneticky upravené vakcíny dávajú ruským dievčatám, ale hlasovým rozsahom sa už miestami vyrovnajú svojim testosterónom obdareným kolegom. Hudobne tu ide o brutal death metal s technickými vplyvmi. Nahrávka obsahuje množstvo melódií, ale aj brutal chlievik. Ak by som mal škatuľkovať, tak tu ide o old school techno death metal s vplyvmi skupín ako DEATH, starý CYNIC, či ATHEIST.
Skupina má pred sebou ešte dlhú cestu a väčšej expanzii môže brzdiť hlavne teritórium pôvodu. Treba si ale priznať, že vypracovať sa do siene slávy death metalu nie je len o jednej nahrávke. Preto nelámem nad skupinou palicu a určite im fandím.

3 z 5

Roman Demon Chocholáček