Recenzia – REVENGE DIVISION – „The New Generation“ (MetalGate Records, 2014)

cover reveModerná doba nám klope na dvere v každej časti života. Klasický mobil vymenil iPhone, počítače zase tablety, verbálny kontakt sa presunul na virtuálnu úroveň, úprimnosť nahradila falošnosť. Aby som nebol zase len zlý (ako keby na iPhone a tablete bolo niečo zlé), súčasnosť prináša rôzne vylepšené technológie, vývojové pokroky, svieže nápady a nové cesty. Práve novou cestou sa rozhodla vybrať mladá kapela REVENGE DIVISION z mesta pod mostom, z Považskej Bystrice. Chalani prenechávajú oldschool iným a rozhodli sa svoje hudobné posolstvo poňať sviežo, nápadito a moderne. Kapelné rady schovávajú basáka SUBURBAN TERRORIST, Mateja Birošíka (akurát vymenil gitaru za basu), ktorý s kolegami zo strednej školy – Tomom a Edom, položili základný kameň. Postupne sa k nim pridali Juraj a spevák Jeremy a hľa, na svete bol REVENGE DIVISION. V roku 2014 došlo k prvému oficiálnemu pôrodu. Dieťa dostáva meno „The New Generation“ a hneď si pýta pozornosť. Aké prvé kroky a pády predvádza v prvý rok života? Na to sa pozrieme do rodinného albumu, ktorý som písomne vyhotovil.

Ako som v úvode načrtol, kapela sa vyberá cestou moderny, ak si to rozkúskujeme na časti, môžeme hovoriť o fúzii melodického death metalu, opar AMON AMARTH (najviac pripomenie v „Oceania“) a trochu DARK TRANQUILLITY, moderne znejúceho thrash metalu (americký kontinent) a pachuťou metalcore-u. Teda pokiaľ máte záujem o operáciu. Ak sa na nich pozrieme zvonku, vidíme mladých chalanov, ktorí majú obrovskú chuť hrať a to s dôrazom na melodickú stránku a poriadnym nasadením.

reve1Hnacím motorom súboru sú pestré a šťavnaté gitary. Predvádzajú jednu nápaditú linku za druhou, sólo strieda vyhrávku a melódia zase poriadny nájazd. K tomu Jeremy ukazuje, že má hrdlo riadne rozmanité (niekedy až na škodu veci). Nebojí sa pustenia do growlu cez scream až po melodickú stránku, ktorá mi príde najslabšia, veľa tónov nie je dotiahnutých do konca, resp. ako keby sa ich bál, čo vyznie v konečnom dôsledku dosť kŕčovito. Niekedy je lepšie vedieť jedno poriadne, ako tisíc po kúskoch.

Dieťatko nás ale vie poriadne osviežiť. Už prvý gitarový nájazd v úvodnej „My Sweet Revenge“ prekvapí svojou nápaditosťou, riadnym ťahom a melódiou, ktorú si budete hmkať až do zblbnutia. Operné spevy sprevádzané hlavný spev v „Satan´s Bride“ najprv zaskočia, no potom uznáte, že skvelo zapadajú a doplňujú speváka pri refréne. Zbory na začiatku „In The Middle Of Nowhere“ zase príjemne naladia. Nájdeme aj refrény, ktoré nám vyplnia spevník pri rannej sprche („In The Middle Of Nowhere“ alebo „My Sweet Revenge“). Dobre, to som trochu prehnal, z hlavy ich však tak ľahko nedostanete. Aby to nebolo len o superlatívoch, niekedy mi zase prefučia cez hlavu bez jediného záznamu v pamäti („Snake“ či „Oceania“).

Zvuk z českého štúdia Seabeast Production prináša dravé bicie podľa moderných noriem, rezavé gitary a živú basu. No nájdu sa však aj zádrhely. Pri piesni „Like A Drill“, keď by spev mal prenechať miesto sólu, dôjde k čelnému zrazeniu, čo riadne zabolí. Uši sa však oprášia a jazda pokračuje. Album zdobí podarený „cyber“ cover, ktorý príval moderny tiež podporí.

V konečnom dôsledku chalani z Považia nahrali modernú nahrávku zloženú zo zmesi niekoľkých žánrov, sviežich nápadov, chytľavých melódii a poriadnej dávky energie. Tak ako každý prvorodenec, aj tento má svoje muchy. Netreba však zalomiť hlavu do smútku, ale vyžmýkať z toho, čo ide!

reveHodnotenie: 7/10