Recenzia – 1000bombs – Peace is dead – Ketzer records 2014/ Support Underground LP 2016

0004162586_10Spomínate si ešte na českú lesnú black metalovú kapelu Trollech? Títo páni sa jedného dňa rozhodli, že to na nás skúsia aj s thrashom a tak vznikol v roku 2012 v mestečku vychýrenom pivom ich nový projekt – 1000bombs. Rok vydania debutového albumu nasvedčuje, že nejde o ich najnovšiu nahrávku. Novinkou u 1000bombs je nedávno ohlásený split (2016) s ich o niečo staršími kolegami z Bajonet (myslím čo sa týka založenia). Svedčí to teda o ich neustálej snahe tvoriť a vymýšľať nové piesne, zatiaľ čo Trollech sa zdá byť odsunutý na druhú koľaj? Nie, aj to bude, ale o tom inokedy! Vráťme sa však späť do roku 2014 a k prvotine tejto plzenskej kapely, ktorú tvoria len traja páni (vlastne skoro celý Trollech, again, dám vám s tým už pokoj). Ako na mňa zapôsobilo prvé stretnutie s toľkými bombami?

Aby 1000bombs podčiarkli svoj názov, v úvode to do vás naozaj napália zvuky samopalov a bômb a po skoro pol minúte ustávajú „boje“ a začína úvodná skladba – „Peace is dead“. Čo sa týka menovanej prvej piesne, má naozaj chytľavý gitarový rif, ale čakala som trochu energetickejší začiatok, ale o tomto ešte bude reč. Nebudem sa v tejto recenzii zaoberať jednotlivými skladbami, no pokúsim sa zhodnotiť CD ako celok. Celé dielo má niečo nad pol hodinu a jeho počúvanie ubehne naozaj rýchlo. Album na mňa zapôsobil jednoliatym dojmom, dobre vyváženým a thrash metalovej škole naozaj verným dojmom. Ako som už podotkla, myslím si, že čo sa týka celkovej koncepcie, je tento album ucelený a ide podľa môjho názoru o nenútený thrash metal starej školy (rozumej 80 roky – začiatok 90-tých), ktorý určite vyznávačov tohto smeru neurazí. Jednu bombu však musím dať dole, za stredné tempá, ktoré sú všade prítomné. Nahrávke to podľa mňa uberá na drive, čo je naozaj škoda. Okrem skladby Don´t trust the aliens, kde trochu nakopli plyn, rýchlosť vo väčšine songov proste chýba. Vzhľadom na to, že bubeník má toho už čo-to odbúchané, neverím, že by nedokázal trochu zrýchliť, skôr to vidím ako úmysel.
0004162587_10
Čo sa týka spevu, je naozaj dobre zrozumiteľný, hlavne ak porovnám niektoré iné thrashové kapely. K samotnému spevu však mám snáď len jeden postreh. Nakoľko má kapela všetky texty po anglicky a ako som už písala, sú dobre zrozumiteľné, cítiť, resp. počujem tu „český prízvuk“, myslené v tom zmysle, že Angličan, či Američan by hneď spoznal, že kapela nepochádza z ich prostredia. Nechcem však zbytočne vŕtať do takýchto maličkostí. Ako príklad si zoberme velikánov ako Sodom, ktorí síce tiež nepochádzajú z uvedených krajín, no zdá sa mi tá angličtina prirodzenejšia. Keď už sme pri tejto nemeckej legende, nie je úplnou náhodou, že ich na tomto mieste spomínam, nejaký ten vplyv je na nahrávke cítiť.

Hneď v úvodných tónoch ma upútal podľa mňa až extrémne čistý zvuk, ktorý je na celej nahrávke. 1000bombs sa zverili do rúk českému štúdiu – KSV Records, v ktorom nahrávali ako inak napr. aj Trollech. Ten zvuk sa mi zdá dokonalý až príliš a pôsobí na mňa sterilne, lebo ruku na srdce, neverím, že sa takáto dokonalosť sa dá docieliť na živých vystúpeniach. Na druhej strane by takto nahratý album prijali bez problémov aj v komerčných rádiách, takže jeho kvality sú nesporné.
883467_489107977817059_1573813891_o
Čo treba patrične vyzdvihnúť je pekná práca na booklete, rovnako ako na potlači CD. K tejto nahrávke a hlavne jej obsahu je to dokonale zladený šat. Kostry ľudí, kostry zvierat, zombie, bomby, výbuch, no aj podľa všetkého profesionálom urobená fotka všetkých členov kapely, texty ku každej piesni atď., všetky informácie tu jednoducho sú. Za zmienku stoja tiež texty, ktoré musím pochváliť, pretože sa držia svojej témy – vojna, s tým súvisiaca apokalypsa – zombie.

Čo teda dodať na záver? Prvé stretnutie s touto plzenskou smečkou bolo v celku príjemné, hudba sa vstrebe velmi rýchlo, no pod kožu sa mi však nedostala. Verím, že to bol len taký úvod, predstavenie sa, že zhruba týmto smerom sa budeme uberať a myslím si, že sa ešte od 1000bombs dočkáme nejedného prekvapenia….možno už čoskoro!

Na recenziu mi bolo poskytnuté CD od Support Underground, ktorý v tomto roku vydal album Peace is dead aj na LP.

7/10