Recenzia –Grinding Jesus Brothers – Reign of Evil – Bizarre Leprous Production 2016

Triu „Grindujúcich“ bratov v „mene Ježišovom“ z východoslovenského mestečka Stropkov sa tento rok pošťastilo. Materiál na nové CD nahrali v štúdiu Tretradrot vo Vranove nad Topľou ešte na konci roku 2015 a hneď v roku 2016 sa im podarilo dostať sa pod českých Bizarre Leprous Production, ktorí im album vydali. Zo Slovenska sa do vybranej spoločnosti gridcore a goregrindcore kapiel v tomto labeli podarilo dostať (čo viem) už len Enema Shower. Vynorí sa tak úvaha, že svojim materiálom museli toto vydavateľstvo zaujať. Aké „Ježišové prikázania“ skrýva teda táto nahrávka?
12961506_990306667754248_8831159094813875424_n
Rozsahovo ide o kratší počin, pretože nátlak na vaše sluchovody potrvá len dvanásť minút. Za tento čas sa vystrieda až osem skladieb. Dá sa povedať, že žánrovo čerpajú Jesus Grinding Brothers najviac inšpirácie zo švédskej školy, no kde tu je možné nájsť aj ďalšie sub-žánre (crust-punk, d-beat, death metal). Prvá pieseň označená ako „Intro“ sa nesie v pomalšom tempe, no je to len akási príprava na to, čo bude nasledovať. Nie je to intro v duchu krátkeho úryvku z hororu, či bojového filmu a pod. (ako je zvykom), je to len také „zahriatie“. Druhá pieseň nazvaná „Hangover“ to už rozbalí vo veľkom štýle aj rýchlosti. Podľa mňa ide o jednu z najpodarenejších skladieb z tohto albumu z hľadiska hudobného aj obsahového. Rýchle, úderné klepanice dopĺňajú rezavé podladené gitary a spev, resp. rev s akým sa stretnete u crustových, alebo d-beat kapiel, ale k tomu sa ešte dostanem. Škoda snáď len málo dominantnej basovej linky, výraznejšie ju je počuť napr. v piesni „Moral Sukushinbutsu“, alebo napríklad aj v koncovej pasáži „Sold out reality“. Vrátim sa však ešte trochu ku spevu. Rozumieť mu veľmi nie je, ale keď sa lepšie započúvate, tak sa niektoré viac intonované slová dajú zachytiť, napr. v piesni „Európsky omyl“. Vokál sa mi zdá byť ešte nie úplne vyhranený. Myslím tým striedanie od screamu, občasne až k blackovo ladeným vysokým revom, až po hlboký „prasačí“ growling v piesni „Reign of Evil“. K jednotlivým piesňam je vokál akurátne napasovaný, o tom pokoj. V prípade bicích, dominujú rýchle „klepačkové“ tempá. Kvality bubeníka, ktorý si čo-to odohral aj u kolegov Brute, sú proste nepopierateľné, je to nezastaviteľná mašina!
13055470_998631586921756_3002714435835671138_n
Nedá mi trochu nerozpitvať aj skladbu, ktorá dala názov celému albumu „Reign of evil“. Od ostatných piesní sa hudobne odlišuje a je zároveň aj najdlhšou. Strieda sa tu pomalé tempo s poriadne rýchlym. Ako som už hore písala, stretnete sa tu so striedaním dokonca až troch vokálov, pričom v úvode sa zdá ako keby išlo o dialóg. Použitý ústredný gitarový rif, ktorý sa v piesni ešte párkrát zopakuje, obsahuje podľa mňa prvky švédskej death metalovej školy a vzhľadom na pomenovanie vytvára naozaj akúsi dusivú zlovestnú atmosféru, ktorá sa vzápätí stráca, aby sa potom ako plíživý démon zla vrátila a dostala sa pod kožu. Táto pieseň teda naozaj korunuje celý album a jej odlišnosť od zvyšku, dodáva albumu na väčšej rozmanitosti.
Cover albumu tvorí jednoduchý čiernobiely obrázok so „spasiteľom“ na kríži, obklopeným krysami, v zovretí „ruky zla“. Booklet je urobený na štýl stručne, jasne a výstižne. Žiadne dlhé ďakovačky, žiadny precízny art-work, ale krátke texty na old school štýl, ich zoznam na konci, nejakých pár záberov kapely a vybavené! Za zaujímavosť považujem miešanie anglických a slovenských textov (tretia a šiesta je po slovensky) v piesňach. A keď už som pri textoch, nech hľadám ako hľadám, slová k „Reign of evil“ a k „Sold out reality“ v tom booklete neviem nájsť. Zatiaľ sa uspokojím s vysvetlením, že tieto dve skladby asi nemajú slova. Vybraná rétorika je pomerne jednoduchá, žiadne dlhé filozofické texty (hehe), pričom však väčšina poukazuje na spločenské problémy.

Prvý zárez Grinding Jesus Brothers je dielo rýchle, energické, nasrdené a priamočiare, nie je tu ani náznak nudy! Aj napriek tomu, že mi trochu chýba vlastný podpis, prvotná prezentácia tejto skupiny predstavuje dvanásť minút poctivej porcie grindcoru vo švédskom štýle. Na otázku, čo teda bratov Čechov zaujalo na tejto kapele môžem aspoň ja za seba povedať, že je to podľa mňa ich veľké nasadenie s ktorým svoju hudbu robia a počuť to na celom albume. Teším sa teda na ich nové veci!

7,5/10