Recenzia – Split Teething/Feastem 2016 LP – L´Inphantile Collective

13503059_1450960781595970_7531224112481743461_oDve grind-corové kapely Teething a Feastem spojili sily, aby v tomto roku vydali split na LP u L´Inphantile Collective. Najprv si však dajme trochu predstavovania. Teething pochádzajú zo Španielska a ich história sa píše od roku 2011. Tvorbu majú rozkúskovanú na pestrú zbierku, na niekoľkých split albumoch, či EPčkách. Niekoľko krát si užili tour po Európe, vystúpili minulý rok na Obscene Extreme Festivale a predskakovali aj Napalm Death. Split s Feastem nahrávali u Tu Pa Tu Tu Pa Records, španielskej undergroundovej značke. Aby to však nebolo také ľahké, LP verzia vyšla aj u vydavateľstva EveryDayHate a zároveň aj u českých L´Inphantile Collective. Feastem pochádzajú na rozdiel od svojich kolegov až z ďalekého studeného Fínska. Sú aj o niečo staršieho dáta, keďže svoju grind-core kariéru odštartovali už v roku 2005. Majú za sebou aj niekoľko full albumov, účasť na mnohých koncertoch a tour. Ich hudba je charakteristická ultra rýchlymi bicími, energickými vystúpeniami, no jednoducho má to ten správny grindcore, crust, punkový sound. Tri piesne na split nahrali v Pate & Olli in Raahe + Kallio / Lauttasaari, H:ki štúdiu.
971742_10151461066987073_1828196842_n
Od histórie však poďme k tomu podstatnému a to je najnovší split hore opísaných kapiel. Na prvej strane platne, označenej ako A nájdete tri krátke skladby od Teething a na druhej strane sa prirodzene nachádzajú skladby od Feastem. Celková dĺžka splitu má len deväť minút a tak tento výtvor môžete vlastne furt otáčať, keďže tých pár minút vám ubehne veľmi rýchlo, doslova bleskovo. Cover LP je ladený do modro-čierno-šedých farieb, kde ústredným motívom je akási podivná kreatúra. Do očí vám hneď udrú jej zuby, či vypúlené oči (4 kusy) a cigareta. Na spodnej časti sú lebky a niečo, čo som identifikovala ako fixky? Či hovoriť o nejakej umeleckosti, to asi nie, je to podľa mňa taký punk. Čo sa týka textovej stránky, u Teething ide o hnevlivé texty, ktoré sa dotýkajú hlavne terajšej spoločnosti, nepochopenia, zloby a v podobnom duchu sa nesú aj texty Feastem. Ich zrozumiteľnosť je trochu obťažnejšia, „prekvapivo“ sa dajú vyrozumieť len niektoré slová, treba sa na to vyslovene sústrediť. Keď si avšak zoberiete do rúk texty a sledujete, zistíte, že im je celkom dobre rozumieť.
11891034_10152994642297073_5511852336106294988_n
Keď sa na split pozriem ako na celok, bez toho, že by som vedela, že ide o dve rozdielne kapely, pripadá mi to ako veľmi ucelená nahrávka. Ak by ste si ho pustili v kuse, tak by ste možno ani nepoznali, že je to hudba dvoch kapiel, avšak pozorný poslucháč si rozdiely všimne. Zvukovo nie je ten rozdiel veľmi citeľný. Teething má vo svojich piesňach viac vplyvov aj z punku, dominuje mu živý „ukričaný“ vokál, ktorý akoby vyzýval do boja, do ulíc! Feastem má naopak vokál o niečo viac stiahnutejší a v popredí už spomínané bicie, ktoré klepú o dušu od začiatku až do konca. Z ich hudby ide väčšia surovosť a grindcore ako od ich španielskych kolegov. Celý split vyniká výborným zvukom. Nahrávka síce nebúra hranice, no je to príjemná a rýchla grind-core jazda. Tento split by som odporučila všetkým, ktorí holdujú energickým a úderným grind-core skladbám na spôsob Napalm Death a podobných zoskupení.