Recenzia – CRANIOTOMY „Supply of flesh came just in time“ (Amputated Vein, 2013)

Kapela CRANIOTOMY nemôže byť snáď neznáma žiadnemu Slovákovi, ktorý si čo i len nohu namočil do deathmetalových vôd. Obzvlášť vyznávači brutálneho žánru by mali byť v pozore, keď sa spomenie ich meno a dni zostávajúce do vydania nového albumu by si mali vyškrtávať z kalendára. Pokiaľ ste sa predsa nestretli s touto kapelou, tak teraz je práve ten čas zbystriť pozornosť, lebo ako názov albumu prezrádza, „Supply of flesh came just in time“ je poriadne mäsitá muzika a prichádza práve včas!

Už ako prvé tóny v skladbe „Mr. Butcher“ napovedajú, zmena štúdia sa vyplatila. Zvuk pekne zmohutnel  a nabral poriadny tlak, až sa Vám môže zdať, že z reprákov vychádza parný valec, ktorý zmetie všetko so sebou. K čomu má zásluhy aj ich staro-nový spevák Pygo, ktorý svojim kanálnym vokálom, ťahaním snáď zo stredu pekelných chlievov, prispel k mohutnosti riadnou dávkou a ich hudbu posunul až k svetovej triede brutálneho death metalu. Pokiaľ máte čo i len najmenšie námietky na jeho adresu, zájdite na ich koncert a Pygo vám ich doslova vyburáca z hlavy.

Technická obratnosť a skladateľský prístup vystúpili o level vyššie, vďaka čomu skladby nabrali na variabilite a dynamičnosti. Pieseň „Vomiting bloody pieces of undigested body“ obsahuje skvelý technický equilibristický kúsok, to isté by sa dalo nájsť aj v ostatných skladbách, stačí len pozorne počúvať.

Chirurgická presnosť je už pre nich zaužívaný pojem. Metronóm zase ako ďalší člen kapely, ktorý počas celého nahrávacieho procesu slúžil pevnou rukou. Vďaka čomu postupy obohatené o brutálne slammové pasáže, ktoré tento albumu obsahuje neúrekom, získavajú presne načasovaný ráz, pri ktorom bude každý vyznávač chorobných sekaníc krochkať blahom.

Poriadne naklepaná „Endless Torture“ predstavuje akýsi vrchol albumu, ktorá na jednu stranu poteší milovníkov rýchlejších skladieb, a na druhú stranu ako klenot skrýva najzaujímavejší slammový breakdown albumu s pekne vyšperkovaným kúskom technickej dovednosti.  Keby ste ešte nemali dostatok dôkazov variability tohto albumu, tak skladba „Executioners Volition“ Vám ku koncu vyčaruje rýdzo death metalový riff ako za čias minulých.

O brutalite v textoch taktiež nie je núdza, názvy ako „Vomiting bloody pieces of undigested body“ a „Pathological dependence on autopsy stench“ hovoria snáď za všetko. Veď čo by to bol za brutal death bez gore textov ?

Jediné, čo by som albumu vytkol, je odfláknutejší booklet, ktorý hlavne postráda prehľadnejšiu knižku, kde by sa dali umiestniť obrázky kapely s gore tematikou alebo viac informácii o jeho vzniku.  Ale myslím si, že je to len drobná chybička krásy a tie zvyšné dva body si nechávam pre ďalší album.

Bruta Metalum:  Mohutnosť, sila a technická obratnosť, o tom sú noví CRANIOTOMY. Dúfam, že po tomto albume nebude death metalistu na Slovensku, ktorý by nepoznal ich meno.

Bukáčo 8/10