Recenzia – NEWSTED „Metal“

Sú to približne 3 mesiace dozadu, čo sa nám ozval prostredníctvom krátkeho videa Jason Newsted, v ktorom nám oznamoval, že rozbehol svoju novú stránku, pomocou ktorej sa chce znova kontaktovať so svojimi fanúšikmi po celom svete. Na konci tohto krátkeho videa nám pustil úryvok neznámeho songu a výborne sa pri tom bavil. Mesiac na to sa nám znova hlási zo štúdia s ďalšou krátkou ukážkou nového songu.

Dnes je ale dnes a Jasonove dieťa, nesúce jeho meno, je na svete. Pomenoval ho priamo, jednoducho a úderne – Metal. A názov dokonale vystihuje celú nahrávku.

Na úvod štvorskladbového EP-čka vám napľuje do ksichtu song Soldierhead, vypaľovačka, ku ktorej bol natočený klip, a ktorý až podozrivo páchne po britskej legende MOTORHEAD. Nasleduje skladba Godsnake, nesúca sa v strednom tempe, ktorá sa popri vás prevalí ako traktor na dedine. King of the Underdogs je z môjho pohľadu najlepší song na albume. Celý sa taktiež nesie v strednom tempe, tento krát ale so síce krátkymi, no zato chytľavejšími rýchlymi výpadmi. Celé nám to uzatvára Skyscraper, skladba, ktorá možno trochu prekvapujúco začína až rock’n’rollovým riffom, potom sa ale všetko vracia k osvedčenému stredne rýchlemu tempu, ktoré vlastne diktuje celej nahrávke.

Albumu sa toho veľa vytknúť nedá, čo sa týka zvuku, je špinavý a smradľavý tak akurát. Milo som bol takisto prekvapený z vokálov, o ktoré sa kompletne postaral samotný Jason (vlastne ako aj o všetko ostatné), keďže som jeho spev v podstate nikdy nepočul, ak nerátame pomocné vokály v METALLICE. Jediným mínusom tak ostáva len dĺžka albumu, ale keďže sa jedná “iba” o EP, musíme byť trpezliví a počkať si na prvý plnohodnotný počin.

Sokninth 7/10