Recenzia – SOULFLY – „Savages“ (Nuclear Blast 2013)

Toto nemohlo dopadnúť zle, keď do Soulfly nastúpil Tony Campos na basu (ex-Static X), ktorého príchod sa pozitívne odrazil už na predošlom albume s titulom Enslaved a Maxov syn Zyon Cavalera usadol za bicie. Soulfly má momentálne v jednu z najsilnejších zostáv v histórii kapely a je to cítiť od začiatku do konca nahrávky, ktorá rozmašíruje všetko, čo jej stojí v ceste. Páni s bohatými skúsenosťami vedia, ako vyčarovať pre seba ten najlepší zvuk v štúdiu. Surové, čitatelné, vybudzujúce a pritom uhladené. Zyonove bicie party ženú celú nahrávku vpred s úžasnou energiou, je z nich cíťiť úžasný zápal a nadchnutie pre kapelu. Gitary pod rukami Maxa a Marca sa nádherne striedajú v agresívnych riffovačkách a melodických vyhrávkách korenenými Rizzovými sólami ktoré pán gitarista komponuje naozaj svetaborne. Keď sa do tejto kombinácie pridá Tony, ktorý s jeho tučným zvukom basy podtrhne všetko a navrchu tohto tróni Maxov nezamenitelný vokál, vzniká naozaj smrtiaca, valiaca sa a devastujúca smršť, ktorá nenechá chladným nikoho. Kapela si pozvala k nahrávaniu zopár hostí na vokály a hneď v prvom Bloodshed štartuje guestlist Maxov druhý syn Igor Cavalera Jr. Vo Fallen je to Jamie Hanks (I Declare War), v závese za ním je to Neil Farron (Clutch) v skladbe Ayatollah Of Rock ‘N’ Rolla a Mitch Harris (Napalm Death) v K.C.S. Do tohto komba sa zapojil aj Tony, ktorý popri base obohatil Maxovu vokálnu linku v skladbe El Comegente. Elektronické vsuvky a sample sa tentokrát obmedzujú skôr na intrá a outrá jednotlivých songov, takže jednotlivé pesničky majú mnoho vlastného priestoru, ktorý je vyplnený naozaj precízne. Nenudia ani náhodou, aj keď väčšina riffov je naozaj to typické ,,Cavalerovské,, ktoré pozná každý, ale tentokrát kapela šikovne vybrala aj z tohto rukopisu iba to najlepšie a uplietla z toho riadny bič, ktorým bude roztáčať moshpity na nejednom koncerte. Do toho zopár exotík typu akustické outro v El Comegente a pod.
Neviem sa dočkať vidieť túto zostavu live. Toto bude dôvod po dlhej dobe nechať sa rozhandrovat a roztrhať v moshi.

Wonder

Hodnotenie: 8,5/10