Recenzia – PRIMAL FEAR – “Delivering The Black” (Frontiers Records, 2014)

Germáni si s heavy metalom vždy veľmi dobre rozumeli. Od 80. rokov nám ich najvytrvalejší okovanci servírujú niekedy poslabšie, inokedy ale zas naozaj výborné albumy. Nemôžem nespomenúť mojich miláčikov RAGE, od tých milujem úplne všetko, čo vytvorili. V prípade kapely, ktorú práve recenzujem, sa ale jedná o nevyvrátiteľný klenot hlavne od chvíle, kedy ich fénix nápadov po slabšom období v úvode storočia povstal na albume Devil´s Ground (2004) a od nasledujúceho Seven Seals (2005) už svoju životaschopnosť potvrdzovali iba excelentne. Na tento rok si pre nás pripravili nový album nazvaný Delivering The Black a aj keď mi jeho prvé vypočutie napriek skvelému zvuku a výkonom prišlo málinko rutinné, po tých ďalších už musím len pridávať body a užívať si parádne našlapaný hevík, akým sme u PRIMAL FEAR už dlho hýčkaní.

Fistula Ralfa Scheepersa je vo svojom ranku neprekonateľná, taký hlas sa môže rovnať len zaslúžilým Bohom metalového Olympu a vôbec sa nedivím, že bol kedysi horúcim adeptom na post speváka na konkurze JUDAS PRIEST. Spolu so svojimi dvoma kumpánmi, resp. výhradnými autormi, basgitaristom Matom Sinnerom a gitaristom Magnusom Karlsssonom, dostávajú lačných headbangers do varu od začiatku do konca albumu, hymna strieda hymnu a poslucháča to všetko pohlcuje. Medzi najväčšie pecky radím určite už úvodnú „King For A Day“, atmosferickú skladbu s najdlhšou stopážou „One Night In December“… Ach, prečo vlastne spomínam skladby, keď album ako celok pôsobí tak celistvo, až to pôsobí ako jedna päťdesiaťminútová jazda bez výdychu? No, možno sa tu nájde jedna jediná výnimka v podobe krehkej balady „Born With A Broken Heart“, tú ale vzápätí strieda speedová rezačka „Inseminoid“ a eufória je rázom späť.

Škoda, že som nemal možnosť zastihnúť kapelu v Colosseu na ich košickej zástavke v rámci turné, a to práve teraz v rozpoložení, kedy som sa na nich opäť namotal. Čo sa týka Delivering The Black, melodici by jednoznačne nemali váhať a album si zaobstarať. Chlapíci vám totiž doručili temnotu, ktorá ulahodí vášmu uchu a napumpuje krv do žíl!

Recenzia: Smeťo