Recenzia – Job For A Cowboy – „Sun Eater“ (2014)

JobForACowboy-SunEaterLargeKaždý rok su vydané albumy, ktoré dokážu pohľadiť uši, výjdu aj také čo vôbec nezaújmu a iba zapadnú do veľkéj „hudobnej mláky“ albumov, alebo sa umelcom podarí vydať album, ktorí to poriadne zametie na danej scéne, prípadne album ktorím kapela absolútne predčí všetky ich predošlé (najleší prípad). Job For a Cowboy je zoskupenie, ktoré nám je známe pod hudobnou nálepkou „death-core“. Táto kapela je krásny príklad toho ako sa dá posunúť v pred vo svojej tvorbe a nie nazad. Už ich predošlí album (Demonocracy) bol silno páchnucí death metalom a rozhodne nie nudným. Ale to, čo sa podarilo teraz chlapcom vyprodukovať, absolútne predčilo všetku ich doterajšiu tvorbu. Sun Eater – to jest ich najnovší počin. Album ktorým táto kapela začína dobývať progressive-death metalovú scénu. Nájdeme tu 9 songov, plné rôznych zvratov a skrášlení. Keďže tento album je štýlovo, kompozične etc. úplne inde než predošlé, tak ani nepremýšlajte na tie „death corové“ cliché… Absolútnym vrcholom tohoto albumu je basová gitara, ktorá má naozaj skvelý zvuk (alá Obscura) a záživné technické linky, ktoré keď si vypočujú basgitaristi, tak budú mať chuť ísť cvičiť alebo sa ísť rovno zakopať pod zem.

Bicie počúvať je jedna radosť, bubeník naozaj ukázal svoje veľké kvality a tak sa môžete tešíť nie len na „boha-pusté“ blastovanie, ale nádherné gradácie piesní, hranie sa s prechodmi a všetko dofarbené činelmi.

Gitarová linka je tiež bezchybná. Obe gitary sa krásne navzájom dopĺňajú, nájdeme tu ohromné množstvo skvelých vyhrávok a sól, časté využitie akordov doplnených o výhravky v podaní ďalšej gitary, občas riffy s rockovým feelingom, no a taktiež rýchle tremolo picking riffy.

Vokály sú taktiež skvelo zvládnuté, hoci je tam počuť tie „corové pozostatky“, avšak to nieje podla mňa na škodu. Skvelo dopĺňajú rôznorodosť hudby. Nemôžem zabudnúť ani na album art, ktorý je pre mňa až hypnotizujúci. To ako sa podarilo majstrovi grafikovi skombinovať všetky tie farby, motívy a predpokladám aj odkaz tohoto albumu dokopy… to je neskutočné. Tento album ako celok, je momentálne to najlepšie z hudobného sveta za tento rok čo ma stretlo a to už chlapci v mojom ranku začínajú šliapať na päty takým machrom ako Beyond Creation. Hovorím ako celok :) Proste art Beyond Creation je nudný :D Job for a Cowboy -Sun Eater… to je album ktorý si musím zaobstarať a mať ho fyzicky doma, neváhajte, vypočujte, zhodnoťte.

Vydavateľ: Metal Blade Records

Autor: Vaco