Recenzia – Split 1000 BOMBS/BAJONET – Infected With Friendship – 2016, Support Underground

9509_1000bajonet„Play at maximum volume and bang your heads!“
Tak znie pokyn  vo vnútri tohto splitka dvoch českých trashových kapiel 1000 BOMBS a BAJONET. 8 skladieb a 21 minút nefalšovaného  thrashového undergroundu vzdávajúceho hold thrashovým velikánom ako SODOM, DESTRUCTION či KREATOR. Proste thrash a všetko čo k tomu patrí – deštrukcia, vojny, genocída, náboženstvo, násilie.
Prvé tri skladby obstarali plzeňskí 1000 BOMBS. Chalani sa neserú s nejakými bezpečnostnými normami a na pílu tlačia hneď od začiatku. Nasraný vokál na Vás padá ako napalm zatiaľ čo strunisti nemilosrdne znesväcujú svoje nástroje. No ale dosť bolo kvetnatých metafór. 1000 BOMBS je kapela, ktorá na tomto splitku stavila na jednoduchšie ale o to zapamätateľnejšie postupy a hymnické refrény, pri ktorých si fanúšikovia nebudú mať problém zahulákať. Nekompromisné riffovanie a sóla ako vystrihnuté z 80tých rokov. Bubeníka dokáže zastaviť iba koniec skladieb, jeho nekompromisnosť nepozná hranice. Najlepšou z ich troch skladieb je definitívne skladba „Soldiers of Hate“, ktorej nosný riff je proste famózny. Toto sú presne tie riffy, vďaka ktorým musíte thrash obdivovať. 1000 BOMBS sú tak trocha predvídateľný ale stále nekompromisný a pravoverní thrash metal. Títo páni musia byť najmä naživo neskutočná jazda.

BAJONET sú trocha iná káva. Na rozum  prichádzajú slová ako zbesilosť či drzosť. Riffy sa striedaju jeden za druhým, kapela neobstojí ani chvíľu na jednom mieste. Ani len ten ich spevák nedá oddýchnuť svojim hlasivkám. A úprimne, stačil iba jeden moment na to, aby si ma títo pražáci získali. Hneď v prvej skladbe „Jen Sereme a Flušem“ vysloví vokalista vo vete „vyhladit lidskej druch“ slovo druch ako keby si odplul. Dokonalosť a instantný úsmev na mojej tvári.

Čeština bola v tomto prípade proste nevýhnutnosť, naozaj dobre napísané texty ktoré perfektne korešpondujú s hudbou, ba dovolím si povedať že je to práve hudba, ktorá sa prispôsobovala textom, čo je znakom toho, že BAJONET nie sú žiadni zelenáči. Okrem možno iba poslednej skladby „Totální Násilí“ (ktorá mi naozaj veľmi nesadla) im to neskutočne šlape a mne sa nedalo nespomenúť si na veľmi obdobne znejúcich slovákov CATASTROFY, ktorí taktiež využívajú svoj rodný jazyk naplno a neboja sa „nespisovných“ slov. Veľké plus aj za rôznorodosť vokálneho prejavu. Darmo, spevák v tomto prípade tak trocha ukradol „show“ ostatným a to je čo povedať, pretože tie riffy a prechody a celkovo hra s detailami  ktorú hudobníci predvádzajú sú naozaj nevídané.

Zvukovo niet obom kapelám čo vytknúť, obe majú kvalitný thrashový zvuk a produkciu. Fanúšikovia thrashu, ktorí neopovrhujú domácou scénou nemajú dôvod nevypočuť si toto splitko. A úprimne, ak máte radi thrash, chodťe do toho, „Infected with Friendship“ smrdí radosťou z hudby a rokmi práce a potu týchto hudobníkov. A to vždy stojí za to.

7/10

1000bombs_bajonet_web_1