Recenzia – Tortharry – „Sinister Species “ – Metal Age – 2018

Tí skôr narodení si isto pamätajú divadelné zoskupenie pána Štepku zvané Radošínske naivné divadlo. V roku 1970 bola zverejnéná hra Jááánošííík, a odtiaľ použijem jednu hlášku, keď sa mladý Juraj navracia dom a spýtaju sa ho čo na mysli to na jazyku. Tri dni a tri noci som nemal nič v papuli znela odpoveď (dúfam že mi bude prepáčená možná zmena slovosledu, za to sa budem ďalšie tri dni bičovať). To je presne toľko dní čo som obdržal nová nahrávku starých harcovníkov Tortharry s Hronova, ktorý svoju záľubu doviedli do dokonalosti. Jesť mi prestalo chutiť hneď po prvých tónov, ktoré mi zároveň nedovoľovali ani poriadne spať. Ta hudobná masáž bola priam rajská hudba plná krvi bolesti a devastácie každého zmyslu aký človek má. Samotné album je vydávané po dlhých piatich rokoch od predchodcu FOLLOW. Desať skladieb čistého a priamočiareho deathmetalu. Priaznivci hudobných zoskupení ako DUO YAMAHA, alebo Eva a Vašek by sa mali tomuto albumu vyhýbať na kilometre, lebo docent Chocholoušek bude mať priveľa roboty s nimi :). Ale dosť srandičiek pozrime sa čo chalani vlastne nám servírujú v tých 37 minutách čo album „Sinister Species“ ponúka.
Už od prvého tónu už štandardným introm nás chalani pekne pripravujú na explóziu smrtiacich riffov a deavastačných účinkov bubeníckej artilérie. Po uplynutí cca 1:40 minút sa rozpúta peklo v mysli. Gitara je brutálne nasadená aby tlačila a rozsievala smrtiace riffy vpred, aby rozsievali smrť a ničili všetky pochybnosti vznikajúce v chorých mysliach, ktoré si nevedia usporiadať svoje priority a najmä zváženie vlastnej existencie .Čo by bola gitara bez bassy, ktorá na novom diele má právom plnohodnotné umiestnenie v predných líniach a nie je utopená a zanikajúca. A bubenícka artiléria? Killing devastácia tak sa to dá zhrnúť do dvoch slov. Alečo najhlavnejšie je že to nie je bezduchá šlapanica a sekačka v jednej podobe. Každý zvuk má svoje opodstatnenie a po pridaní growlingu máme pred sebou dokonalé dielo.A predsa nič iné sa od tejto smečky neočákavali. Chalani to vedia presne po čom pištia duše fans, čo točia svoje hlavy pod pódiami. A vyzretosť sa ukázala v plnej sile s zúročenie tých 27 ročných skúsenosti pôsobenia kapely na metalovej scéne. Presne takéto pocity som mal aj minulý rok keď sa mi do rúk dostala novinka od prešovských Perversity. Niet lepšie začať nový rok albumom, ktorý jednozančne bude patriť do Top 10 albumov za rok 2018. Amen, spása preč!!!!!!! Krv pomaly steká po tvári a ruky sa trasú, keď zvierajú ten kvér. Stisknúť spúšť alebo nestisknúť? Toto je ťažká otázka, ale odpoveď je jednoznačná! Slabý jedinec stiskne tu zasranú spúšť a unikne problémom. Silný jedinec ten kvér zahodí a postaví sa všetkým výzvam a nástrahám. Aj keď bude 100x zlomený a padne na kolená vždy vstane a bude čeliť daným hrozbám. Album „Sinister spieces“ je ten pravý, ktorý dodá silu a odvahu bojovať!!!!

Hodnotenie 10/10

„Sinister Species“ tracklist
1. Intro