Recenzia – April Weeps – „Comma “- Independent – 2018

Po mnohých dňoch keď slnečné lúče nedopadali na zem a obloha bola stále zatiahnutá, pôda je zmáčaná neúprosným dažďom, ktorý trvá niekoľko dní. Ako hovorili staré matere všetko má svoj začiatok a koniec. Aj takýmto hnusným dňom nastal koniec. Mraky sa stratili a tvár zaliali lahodné a jemné slnečné lúče. Tak niečo takéto som zažil a poviem že zažívam keď do prehrávača vložím nove cd COMMA od Dunajsko stredskej kapely APRIL WEEPS. Album je v digi prevedení, so zvláštnou maľbou pohrávajúcou sa s ľudskými citmi. Do detailov coveru nebudem moc zachádzať nakoľko štýly v maľbách sú pre mňa španielska dedina :). Ale pri pohľade naň získavate prvotný pocit čo môžete očakávať. Očakávať sa dá všetko, ale čo sa spustí vás odvalí a prevedie krajinou kde prím hrajú emócie, emócie a ešte raz emócie. Osobne daný album, ktorý obsahuje 9 skladieb počúvam už skoro 2 mesiace nonstop. Je to aj z dôvodu, že mám rád kapely, ktoré sa pohrávajú s melódiami útočiacimi na moje city. Je to dokonalá súhra tónov, spevov v jeden prekrásny celok. Tu je jasný dôkaz že slovenská scéna má veľmi kvalitné kapely, ktoré sú na našu smolu utláčané do pozadia zahraničnými bandami, hrajúcimi prvú ligu. Ale osobne stále mi niečo chýbalo k albumu a dočkal som sa toho 12.7.2018 vo Vizoviciach, kde som sa s nimi osobne stretol, prehodil pár slov a hlavne vzhliadol ich set. Mužský vokál v prvom momente pripadá človeku, že by nedokázal ani muche ublížiť. Ale keď sa spustia prvé tóny, mení sa tento človek, a so svojho hrdla vypúšťa beštiu s kvalitným growlingom. Aby táto beštia nezdevastovala areál skvele sekunduje útle žieňa Marta. Pri ich koncertnom prevedení mi to pripomína Krásku a zviera. Môžem povedať že vďaka Martinovým vokálom sa zviera mení na človeka. Toto som potreboval vidieť a hlavne počuť naživo. Pri pohľade na ľudí pod pódiom bolo veľmi zaujímavé sledovať mužskú časť, ktorej občas upadla slinka od úst . Nie len Marta ale celá kapela si podmanili každého fanúšika, ktorý sledoval daný set. A v tomto vidím veľkú silu, ktorú cítiť z albumu. Je to sila podmanenia si publika a dostávanie patrične odozvy, ktorú má každá kapela. Mnohí si možno pustia April Weeps, vypočujú si daný album na bandcampe, YouTube, alebo si stiahnu mp3. V skladbách budete počuť mnohé vplyvy gothic kapiel hrajúcich už spomínanú prvú ligu. Je doba kde sa ťažko tvoria nové veci, ale naopak je doba dané vplyvy použiť vo svoj prospech a nestratiť svoju tvár. AW je toho ukážkou, každý tón, každý vokál, gitarové súboje to je APRIL WEEPS. Aril Weeps skvele konkuruje medzinárodnej scéne a je hriech ich nepodporiť či koncertne, alebo kúpou nosiča. Veľmi ma hreje u srdca, že takýto skvost existuje na našom malom Slovensku.

Pre MetalExpress spracoval – Rado S.

AprilWeeps – Comma

1. Palingenesis 06:54