Recenzia – One day in Fukushima – „Ozymandias“ – Independent – 2018

Asi každému sa stalo že mal obdobie zvané vyhorenie. Je to dosť ťažké obdobie, s ktorým človek musí bojovať. Niekedy nastane situácia, že stačí drobný záchvev a vo vás všetko exploduje. Občas je to slabší záchvev, ale niekedy je to poriadne Tsunami. Takéto tsunami so mnou zatriaslo a zdevastovalo ma ako mesto Fukushima v roku 2011. Prišlo náhle a zanechalo nespočetné škody. Presne toto so mnou spravila talianska kapela One day in Fukushima.
Táto pätica mladých talianov ma totálne rozsekala na drobné kúsočky. Ich hudba je pravé tsunami, ktorého základ sa nachádza v 90 rokoch. Čistý, čistý grind, ktorý nám zaplavoval srdcia pri počúvaní rannej tvorby Napalm Death (Scum), Terrorizer, Nasum a mnoho ďalších. Album Ozymandias obsahuje celkom 18 skladieb o dĺžke cca 22 minút. S môjho pohľadu veľmi kvalitný čas na grindovú nálož. Už samotný začiatok albumu, ktorý je spustený sirénou, hlásajúc blížiace sa nebezpečenstvo, je len predpríprava na to čom sa bude diať. Skladby nepresahujú dĺžku 2 minút, čím sa znásobuje razancia každého jedného tónu, zbesilých gitarových riffov v totálnej harmónii a súlade s bubeníckym šialenstvom, ako už povestné vyššie spomínané tsunami. Šialenstvo v pravom slova zmysle. Moje bunky sú odpalené a zdevastované. Zase po dlhej dobe som sa vrátil v spomienkach, keď ma opantal duch hnilobného albumu SCUM. Pri albume Ozymandias platí tzv. nepísané pravidlo : Slová už nevravia nič. Treba už len vložiť nosič do prehrávača a oznámiť susedom a všetkým blízkym že sa blíži katastrofa v prírodnom živly zvaná ONE DAY IN FUKUSHIMA!!!

Hodnotenie
9/10
Pre MetalExpress Rado S.