Recenzia – DØDSFERD – „Diseased Remnants Of A Dying World“-Transcending Obscurity Records – 2018

Ten strom tam stoji už stáročia. Pod jeho korunami vznikali a zanikali mnohé ľudské osudy. Bolo počuť smiech, ale aj srdcervúci plač. V jeho chládku sa pred horúcimi lúčmi slnka skrývali bojovníci s chrabrými srdcami, ale aj slabosi s falošnými dušami, prehnitými ako to zlo plaziac sa po zemskom povrchu. Teraz sa v jeho ochabnutej korune sa preháňa už len slabý vietor. S konármi sa pohráva a priam vytvára zvláštnu melódiu, ktorá sa zarýva pod kožu. Vôkol stromu nie je nič, ostala len pustá zem. A predsa niečo je. Ťažko sa to identifikuje, ale je to kľačiaca postava spaľovaná ohňom.
Po troch rokoch príprav sa skvelá grécka black metalová úderka DØDSFERD hlási o slovo zo svojim 10 albumom nazvaným „Diseased Remnants Of A Dying World“. Kto nepozná tvorbu kapely a očakáva priamočiary black metal bude trochu sklamaný. Ako býva zvykom u chalanov, dosť precízne sa vyhrávajú s melódiami, pocitmi zakompovanými do blackového šatu, skladby získavajú zvláštne čaro. Album obsahuje celkovo 5 skladieb a minutáž dosahuje skoro hodinu. Skladbu pod 9 minút kapela hádam ani nepozná. Hneď úvodná skladba (top skladba z môjho pohľadu) sa vymyká black metalovému razeniu a dá sa povedať, že album sa začína baladou. Potom sa už dostávame ku klasické blackovému razeniu, ktoré je sprevádzané havraním screamingom. Skladby priam rezonujú nekonečnými pocitmi úzkosti, strachu, beznádeje a v neposlednom rade pohŕdaním ľudskou rasou. Pri počúvaní albumu sa pod kožu vrýva ten apokalyptický výjav zničeného zemského povrchu, kde radosť a smiech nemá miesto. Zbesilé gitarové riffy sú miestami nahrádzané pomalými tempami, ale so zvýšenou razanciou. Po dlhej dobe som sa znovu utvrdil, že určité bariéry v black metale sa dajú búrať. Mnohým sa tieto atmosférické kompozície zapracované do skladieb nebudú páčiť, ale posúvajú hranice BM ďalej, ku širším vrstvám poslucháčov. Za mňa osobne plný počet.

Pre MetalExpress Rado S.

„Diseased Remnants Of A Dying World“
1. My Father, My Wrath!