Recenzia – Jupiterian – „Terraforming“- Transcending Obscurity Records – 2017

Čo bolo skôr. Vajce, alebo sliepka? Túto otázku sa ľudstvo snaží rozlúštiť už mnoho stáročí.Z toho dôvodu sa ľudstvo prikláňalo falošným náboženstvám a tí, ktorí poukazovali na pravú podstatu vecí ohľadom vzniku života, boli prenasledovaní a mnohí skončili na hraniciach. Pred týmito skutočnostiam stále veľké množstvo ľudí zatvára oči a verí dogmám.
V ďalekej Brazílii sa v roku 2013 sformovala jedna štvorčlenná kapela, ktorej učarovala zmes temných a pomalých tónov. Svoj názov JUPITERIAN odvodili od rímskeho boha Jupitera, ktorý bol vládca hromu a blesku, ochranca štátu, rodiny, domu a pohostinstva. Po dvoch rokoch existencie chalani vydávajú svoj debut nazvaný Aphotic…Ich druhé dielo zaoberajúce sa formovaním zeme už má nejaký ten mesiac za sebou. Svetlo sveta uzrela v novembri 2017, ale ako sa hovorí, dobrá vec musí dozrieť ako správne víno. TERRAFORMING je názov albumu, ktorý obsahuje 6 skladieb. Album pôvodne vyšiel ako limitovaný LP náklad, až neskôr nabral aj digitálnu CD verziu. Presne tak, ako bolo pomalé formovanie sa zeme a celého vesmíru, tak aj hudba je pomalá, drsná a hlavne drviaca. Tie donekonečna sa omieľajúce sa riffy a hudobné postupy navodzujú atmosféru bezprostredného dotyku s dobou keď sa všetko začínalo formovať. Je to priam vesmírna melódia. Je to zmes drsných sludge tónov a mŕtvolného doom metalu. Do toho vsadený nekompromisný ťahavý growling, dáva tú správnu šťavu pre vskutku skvelé dielo. Keď sa človek hlbšie započúva do jednotlivých skladieb, dostáva sa priamo do jadra formovania tvaru zeme. Kade má tiecť riečka, kde vzniknú vodopády. A to za nekonečnej spolupráce s hmotami a prvkami prichádzajúcich z ďalekého vesmíru. Tam je tá pravá podstata vzniku života na planéte zvanej ZEM. Život si svoju cestu vždy nájde. Čo z toho plynie? V prvom rade sa snažme porozumieť prírode a jej zvyklostiam. Potom pochopíme aj ďaleké tajomstvá, ktoré sa ukrývajú v nekonečnom vesmíre. Vrelo doporučujem každému vyznávačovi pomalých tónov.

Pre MetalExpress Rado S.

„Terraforming“

01. Matriarch