Recenzia – Mammoth grinder – „Cosmic Crypt“- Relapse Records – 2018

Prišli v roku 2006. Do začiatku roku 2018 mali na konte 3 dlhohrajúce albumy, 5 Ep a jednu kompiláciu. Začiatkom roku 2018 vydali svoj štvrtý album nazvaný „Cosmic crypt“. V skratke sa dá povedať: Prišli, odpálili dekel z hlavy a odišli ako králi!!! Reč je o americkej kapele Mammoth grinder pochádzajúcej z Austinu v Texase. Kapela, ktorá začínala svoju hudobnú púť na vlnách punku, hradcore. V priebehu rokov 2006 až 2017 sa vymenilo nespočetne veľa spoluhráčov, neskôr dochádza k ustáleniu zmien v kapele. Chalani sa zavreli do skúšobne a následne do štúdia, aby splodili vskutku skvelé jedenásť skladbové dielo. Kapela je v trojčlennom zložení, gitary sa chopil Mark Bronzino a za bubny sadol Ryan Parish. Sú to členovia kapely Iron Reagan, takže žiadni nováčkovia. V neposlednej rade nesmiem zabudnúť na zakladajúceho člena Chris Ulsha drviaceho basu a vyludzovateľa zverského growlingu. Chalani priniesli na svojom albume kozmickú kryptu, prinášajúcu chaos, smrť, skazu. Úvod jemný, za príjemných kozmických tónov je v momente zmenený na šialenstvo. Gitary sa držia v dosť punkovom prevedení, ktoré sa postupne premieňa za doprovodu smrtiaceho growlingu na prekrásne až old schoolové prevedenie death metalu. Riffy sú nasekané s presnosťou švajčiarskych hodiniek, doplňujúce nekompromisným parným valcom vytvoreným bubeníckou artilériou. V skladbách je dosť jasne počuť, kde bol základ kapely Mammoth Grinder. Aj keď melódie sa nesú v death metalovom duchu, vo vokálnom prejave Chrisa je chvíľami cítiť a počuť punk hardcore prvky. Tieto vplyvy je cítiť hlavne v skladbe „Blazing Burst“. Naproti tomu, v skladbe „Divine Loss“ sa hudobný prejav valí v punkovom tempe a hardcorový vokál sa mení na smrtiace šialenstvo growlingu. Tieto hudobne zmeny v jednotlivých skladbách dávajú skvelý kompaktný prvok celému albumu. Ani minúta z albumu nemá slabé miesto. Keď sa spustia sóla, to ako keď na zem začnú dopadať kúsky meteoritu, ktoré nezhoria v atmosfére, no páchajú dokonalú skazu. Slová zo skladby „Molotov“ hovoria jasne: Fire & amp; frost, The taste of molotov, Burning cops!!!!

Hodnotenie:  8/10
Pre MetalExpress Rado S.

Cosmic Crypt