Recenzia – Eremit – „Carrier of Weight“- Transcending Obscurity Records – 2019

Konečne si sa dotkol zeme. Bola studená a chladná ako noc, ktorá postupne prichádzala. Tá cesta bola krátka, ale z tvojho pohľadu strašne predlhá. Spočiatku všetko bolo pevné a isté, ale tvoja púť sa začala práve tam, kde si mnohí myslia, že končí. V diaľke bolo počuť zvuky ťahavé, pomalé až ti srdce zovrelo. Tvoja noha vstupuje na bárku, aby ťa odviedla na miesta pre bežných smrteľníkov neprístupné. Nebola to jednoduchá cesta. Vlny sa zdvihli a tvrdo narážali do bokov lode. Mnohokrát nastalo že hrozilo prevrhnutie, ale možno zázrakom stále sa držíte na hladine. Keď si sa pozorne pozrel a započúval do zvukov vôkol si postrehol, že vlny sa riadia tajomnými tónmi a postupne naberajú na sile, nesúce skazu všetkému čo jej bude stáť v ceste. Prudký náraz ťa odhodí mimo palubu a ty sa chytáš lana, ktoré je klzké a uniká ti z rúk. Chceš kričať, ale nedá sa ti. Tvoj posledný pohľad do diaľky zbadá krvavé slnko. Tento obraz sa ti vrýva do tvojej mysle. Bojíš sa nadýchnuť, aby sa ti voda nedostala do pľúc. Miesto toho telo naráža na tvrdú zem. V diaľke počuješ zase zvláštny zvuk buch, buch … . A teraz ti to dochádza. Žiadna bárka, žiadne vlny a to lano slúžilo aby ťa spustilo na jamy hlbokej šesť stôp. Bárka je tvoja rakva a ty si skončil svoju púť !!!!!!!! Si mŕtvy!!!!!

Asi niečo takéto som prežíval pri počúvaní nového albumu od nemeckej skupiny EREMIT. Chalani veľmi radi plávajú v ťažkých doomových vodách za použitia rôznych samplov pre vytvorenie takejto mŕtvolnej atmosféry. Gitary svojim až priam rozladením zvukom sa valia pomaly, ťažkotonážne pri ktorých hrozí postupné ničenie všetkého vôkol. Album obsahuje celkovo len tri skladby s minutážou presahujúcu 67 minút. Po pravde prvotný favorit bola skladba Dry Land, ale postupným počúvaním svoju top získala skladba COCOON OF SOUL. Skladba sa pohráva aj s citmi, ktoré sú skryté hlboko v duši. Tam je z úvodu počuť to praskanie dreva, keď sa kĺže po lanách slúžiacich na spustenie rakvy do jamy. Jemné tzv. vybrnkávanie značí smútok, ktorý vládne vôkol. Toto opakovanie pár tónov sa opakuje cca 6 minút, kde príde ku jemnému zrýchleniu ale nakoniec to skončí zase u pôvodných tónoch. Nasleduje smrteľný výkrik a tóny naberajú na razancii a sile. Skladba COCOON OF SOUL ma všetko čo by správna doom skladba mala obsahovať. V neposlednej rade musím podotknúť, že album vychádza koncom februára 2019 pod hlavičkou labelu Transcending Obscurity Records. Aj keď dávam albumu len daný počet bodov, zaraďujem ho do TOP 10 pre rok 2019 v doomových vodách a nemal by chýbať v zbierke žiadneho vyznávača mŕtvolných doomových tónov.

Pre MetalExpress Rado S.

„Carrier of Weight“

1. Dry Land 23:29