Recenzia – Bloodphemy – „In Cold Blood“ / Death Metal / Netherland

Krajina je zahalená hustou hmlou. V diaľke občas preblyskne svetlo s lampy. Nikto nevie prečo. Na týchto už niet pre koho svietiť. Ľudská noha tu už predlho nevkročila. Toto miesto ovláda zlo, skrývajúc sa v ťažkej a hustej hmle. Sám nevieš prečo si tu a ako si sa sem dostal. V hlave ti strašne hučí a niečo teplé ti steká po tvári. Utieraš si tvár a snažíš sa zistiť čo to je. KRV, tvoja vlastná krv!!! V tom sa niečo začína meniť. Teplo sa v okamžiku mení na nepríjemný chlad. Tvoje telo ochabuje a nevládzeš sa zdvihnúť zo zeme. Cítiš, že sa niečo k tebe blíži odzadu a…. Scenár vystihnutý ako s hororu. Takéto krásne dielo bolo vypustené do sveta od holandskej smečky BLOODPHEMY. Nie sú to žiadni nováčkovia a chalani svoje nástroje obsluhujú, alebo obsluhovali v kapelách ako BODYFARM, KHAOZ, DEPARTURE. Po dvoch rokoch od svojho debutu vydávajú novinku „In cold Blood“. Album obsahuje 10 skladieb pravého nefalšovaného old school death metalu. Album otvára intro, ktoré navodzuje atmosféru zombie hororu. Potom už nastupujú nekompromisné šľahy. Po niekoľkonásobnom vypočutí albumu som nadobudol pocit zhmotnenia tónov do krvi, ktorá je všadeprítomná v skladbách. A nie je teplá, ale sakra studená. Obzvlášť vyzdvihujem, že v dnešnej dobe sa chalani nebáli skombinovať atmosféru 90 rokov s vlastnými nápadmi. Bubenícke sypačky prekladané tvrdými sekanými riffmi sú zabíjacké a keď ich začne dopĺňať mŕtvolný, priam hnilobou zapáchajúci growling je jasné, že sme uvedení priamo do centra bojov medzi životom a smrťou. Všetko je vyšperkované gitarovými sólami, ktoré pôsobia ako naštartovaná motorová píla, oddeľujúca hmotu (kedysi to boli ľudské telá a končatiny) od seba. A koho zaujme daný album a kapelka samotná, tu je dobrá správa. Bloodphemy navštívia Slovensko, zahrajú na jubilejnom desiatom ročníku Gothoom open air fest 2019 v dňoch 18 až 20.7. 2019. Masaker a ťažké boje so zombie zavládnu v obci Revištské Podzámčie pod hradom Revište.

„In Cold Blood“ tracklist

1. Psycotic Breakdown
2. Spree Killing