Recenzia – Pothrator – Demo – 2018 – Samovydanie

Symbolicky na „metálovom Valentíne“ sa mi do rúk dostala prvá nahrávka popradskej kapely Pothrator. Čo – to je už o nej známe aj z nášho rozhovoru a severné okresy Slovenska už mali možnosť obohatiť svoje sluchové bunky o ich potratové vystúpenia. Pre poriadok sa oplatí spomenúť, že vznikli v roku 2016 a v minulom roku začali aj aktívne koncertovať. Vydali aj demo, ktoré sa mi ocitlo v paprčiach a je predmetom tohto krátkeho „rozboru“. Obsahuje šesť skladieb s ľúbeznými názvami ako „natrhnutá riť, bohapustá jebačka, potrat atď. Kto chce, môže si skladby vypočuť aj na Bandzone a z(anal)yzovať. Dokopy niečo cez 15 minút bohapustej prevažne rýchlej a údernej thrashovej muziky so štipkou grindcore. Kapela svoj popis vystihla do bodky. Naozaj ide o thrash, ktorý má grindcore vokály, no aj hlboký hrdelný spev. Grindcorové časti nie je rozumieť, ale pri hrdelnom vokáli človek zachytí útržky ako – jebali, divú sviňu a pod…treba nastražiť uši (hehe). Všetky skladby sa nesú v hopsavom, niekedy rýchlejšom, inokedy pomalšom tempe. Rify ako vystrihnuté z thrashových učebníc. Pre mňa osobne je vokál asi najdominantnejšou časťou hudby, ale možno to bude tým, že je aj najviac akcentovaný. Naopak, najviac v úzadí sa mi zdá byť basa a jej linky počuť len slabo, čo je škoda.

Teraz príde ta horšia časť, resp. trochu kritiky. O Pothrator nečakajte žiadne novoty, špeciálny inovatívny prístup k hudbe, žiadne virtuozity. Tým sa teda dostávam k najzásadnejšej veci, ktorá ma tiež vôbec nevyviedla z miery a je ňou celkový zvuk. Všetko je pokiaľ viem nahrávané v garáži, a preto moje očakávania neboli vysoké. Pre mňa asi najsmiešnejšie zo všetkého z hľadiska zvuku pôsobia bicie. To je fakt čistá garážovka, a to nič v zlom. Keď už je človek pri nejakej štvrtej skladbe, tak to až tak nevníma. V prvom momente pri počúvaní skladby „Pedofil“, to doslova znie vtipne.

Chalani sa taktiež nepaprali s nejakým vizuálom CD, ale ani sa im nečudujem, pretože je to nahrávka, ktorá sa dostala do uší len pár ľuďom ako fyzický exemplár. Ja osobne si vlastne takéto nahrávky veľmi cením. Mám ich v zbierke niekoľko, od rôznych skupín a všetky majú svoje čaro toho pravého UG. V zásade neviem, či je vhodné túto nahrávku vôbec hodnotiť, keďže nejde o oficiálne vydanie. Summa summarum, určite by som na mieste Pothratoru uvažovala aj o kvalitnej nahrávke. Pothrator je rezká hudba, ktorá nenudí a akurát mi postačuje dĺžka dema. Otočila som ho niekoľkokrát a keď budem mať zlú náladu, určite siahnem po tomto trochu neokrôchanom debute. Možno by stálo za to niektoré skladby z tohto dema prehrať aj na budúce full CD. Určite si potom dajte námahu s bookletom, nech si môžeme prečítať vaše ctené primitívne texty, ktoré možno tiež nesadnú každému. Teším sa na živé vystúpenie, snáď ešte aj tento rok.
Lúčim sa s kapelou vetou, ktorá je v posledných týždňoch veľmi obľúbená – „Aké demo, taká recenzia!“

Hodnotenie: nemám to srdce kapelu za túto nahrávku hodnotiť. Chalani, keď budete mať oficiálnu nahrávku, pošlite mi ju a potom si ma neželajte, ak to bude zle (hehe)

Pustite si demo aspoň elektronicky: