Recenzia – Aeon of disease- „Edge of Purgatory“ Ep / Death Metal / DEU

Sú tomu už dva roky, keď ma zasiahli tóny albumu Veil of oblivion od kapely Aeon of disease. Po pravde ten album stále milujem a s určitou pravidelnosťou je vkladaný do prehrávača. Melódia, a obzvlášť harmónia vládnuca touto prvotinou, občas zaháňa všetky čierne myšlienky. Chalani počas dvoch rokov trénovali a odohrali množstvo koncertov, kde si získavali fanúšikov. Ako býva zvykom v poslednej dobe tak sa tiež vybrali cestou vydania ďalšieho počinu aj keď formou Ep. Aby nebolo málo tak ku štyrom novým skladbám pridali 4 skladby zo svojho Dema vydaného v roku 2016, po ktorom sa zháňali fanúšikovia. Suma sumárum 4 nové skladby a štyri kúsky, ktoré prešli remasterom a sú pridané na Ep nazvané Edge of Purgaratory. Na rovinu poviem, že chalani spravili velikánsky kus práce, čo je aj počuť na nových skladbách. Ubrali na rýchlosti a vsadili na na hutnosť a drviacu razantnosť v skladbách. Riffy trhajú každú molekulu tela a delostrelecká kanonáda bicích vás roztrhá na kusy. Všetko je znásobene growlingom, ktorý vraždí. Jednoznačne musím vyzdvihnúť prácu Carstena, ktorý obsluhuje bubenícku artilériu. To, čo predvádza je v skratke masaker a pomohol vypustiť smrtiacu beštiu z očistca. Aby nebolo všetkým dňom koniec, Stephanov vokál, meniaci sa každým úderom do blán sa vyvíja a naberá na intenzite. Growling je plný smrti a chvíľami pripomína priam kázanie a pre najväčších hriešnikov sa mení na diabolský rev. Ten rev spôsobuje vlnu, ktorá nedáva zľutovanie a vrhá všetko do najhlbších útrob očistca! Ale nebolo by to pravé orechové, ako sa hovorí, keby som tam niečo nenašiel, čo obzvlášť teší moju dušu. Stále mi to nedalo, že ma niečo ženie v tých skladbách a obzvlášť priťahuje :). Spomeniem len jedno slovo ABDUCTED. Áno je to kapela Hypocrisy. Tú atmosféru už spomenutého albumu vie vytvoriť len Peter a chalani to spracovali svojim štýlom. Spravili to skvele a hlavne, nie je to žiadna kópia. Páni a dámy. Toto je AEON OF DISEASE !!! A toto si neodpustím a prikladám : Nedostanete odpustenie, stratené v nekonečne a nikto na vás nečaká na okraji očistca. Iba duše, ktoré čas zabudol. Budete bývať v zúfalstve. Kde si Boh?!!! (Edge of Purgatory). Dúfam, že sa čoskoro AoD ukážu na Slovensku. U mňa plný počet !!!!!

„Edge of Purgatory“ tracklist

01. Edge of Purgatory
02. Artifacts