Recenzia – Brutally Deceased & Embrional – Scornful Death Trail – Doomentia Records – 2019

Split albumy v death metale nie sú až tak bežné ako v niektorých iných žánroch, ale samozrejme až taká rarita to zas nie je. A keď sú také nadupané ako Scornful Death Trail, tak nie je o čom a treba počúvať. Po tri položky od obidvoch kapiel, celková doba hrania skoro 25 minút, to je celkom slušná porcia muziky, veď nejeden plnohodnotný radový album máva niekedy kratší hrací čas.
Českí majstri špinavého severského death metalu Brutally Deceased idú na rad ako prvý a začínajú veru zostra. Keď som počúval prvýkrát a rozbehol sa riff úvodnej Asceticism (A Seance of Death Eternal), zažil som pocit aký už dlho nie. Ten riff ma doslova posadil na zadok, to sa mi už často nestáva. Špina a chytľavosť zároveň, jeden z najlepších, aké som minimálne v poslednom čase počul. Nadšenie mi vydržalo aj ďalej, všetky tri položky držia latku kvality prekliate vysoko a dajú sa počúvať dokola bez straty efektu. Brutally Deceased to naozaj vedia a ich forma je neuveriteľná, jedna z najlepších „švédskych“ kapiel na svete. Satanic Corpse vyšlo v 2016, už nech je tu ďalšia radovka.

Poliaci Embrional mali po Brutally Deceased ťažkú úlohu a zo začiatku mi ich polovica pripadala nevýrazná a tak trochu zanikala. Časom som sa však do toho dostal a začal si plne vychutnávať aj druhú polovicu splitu. Tvorba Embrional je rafinovaná, menej priateľská a na počúvanie náročnejšia, pripomína mi skôr zámorskú scénu, niektoré momenty napr. Morbid Angel alebo Immolation. Osobne je to moje prvé stretnutie s týmito Poliakmi, aj keď už majú za sebou tri radové albumy a skoro 20 rokov existencie. Aj na spoznávanie nových mien a zoskupení sú splity užitočné.
Nahrávku vydali Doomentia Records, parádny obal od Rafała Wechterowicza staroškolskou smrťou doslova dýcha a je to proste klasika, aká sa k Scornful Death Trail hodí. Ťažko povedať, či je niektorá polovica lepšia, každá je iná a pristupuje k žánru z inej strany. Takže v skratke: super nahrávka a celkové hodnotenie ani nemusím deliť na dve podhodnotenia, keďže sú rovnako dobré, resp. výborné.

Kontakty: